SchoonemanDesign doet een voorstel voor de verbouwing van het stadhuis van Amsterdam – voorstel herindeling Trouwzaal A.
Jongeren in de omgeving stimuleren boven zichzelf uit te stijgen en zich aan de (Amsterdamse) wereld te presenteren.
Deze ruimte zal gebruikt worden om jong talent uit de omgeving van alle stromingen een podium te bieden.
Dit kan gaan om een geweldig marketing plan wat is uitgeschreven…. een kunstacademie student die graag zijn werk wil presenteren…..een bijna afgestudeerde die een dienst of product wil gaan aanbieden.
Noem het maar op!
Deze nieuwe functie zou zeer goed passen bij de status van het gebouw omdat het in de kern iedereen kansen biedt die iets nieuws ontwikkelt heeft wat belangrijk kan zijn voor de toekomst en voor de Gemeente Amsterdam op zich.
Iedereen is er welkom zowel de ambtenaren als de Amsterdamse bevolking.
Zo komen ambtenaren en bewoners ook makkelijker met elkaar in contact.
Het zou zo maar kunnen zijn dat diegene die op dat moment gebruikt maakt van de ruimte een product of dienst heeft waar de gemeente iets mee kan richting het bestuur en de bevolking van Amsterdam. Zo wordt er ook weer een makkelijke link gemaakt met het stadhuis en de bevolking.
Iedere maand is er de mogelijkheid om je plan of idee in te dienen, waaruit dan een selectie van de beste drie wordt gemaakt.
Er zijn 2 constructies mogelijk. Men mag zelfstandig een inzending doen,
maar het is natuurlijk ook erg leuk om dit idee aan MBO/HBO/Universiteiten en Academies voor te stellen.
Zodat ze de plannen in hun lesstof kunnen verwerken/aanbieden.
Hierdoor zal er ook altijd een grote hoeveelheid inzendingen zijn.
De ruimte die is gekozen, (trouwzaal A) heeft grote ramen en kijkt uit over het trottoir, de Amstel en de Waterloopleinmarkt.
Wat natuurlijk ideaal is. Zo maakt deze ruimte een link met de Waterloopleinmarkt, motiveert mensen misschien wel zelf ook een inzending te doen en boven zichzelf uit te stijgen.
Of om gewoon een kijkje te komen nemen.
Deze ruimte bestaat uit 3 presentatie blokken die helemaal aansluiten aan de vormgeving van het stadhuis.
De drie geselecteerde inzendingen krijgen elk een eigen presentatie blok toegewezen.
De huur word betaalt door de 3 inzendingen van de maand. Of door de instelling die zij vertegenwoordigen, maar kan door de jongeren ook middels crowdfunding en donaties worden binnengehaald.
Het is natuurlijk ook een mogelijkheid, een presentatie blok voor een bepaalde tijd te verhuren aan een instelling, dit kan voor de leerlingen en de school erg interessant zijn!
Het uiteindelijk doel is:
jongeren in de omgeving stimuleren boven zichzelf uit te stijgen en zich aan de (Amsterdamse) wereld te presenteren.