Internationale Oases om je vingers bij af te likken.
Ontwerper Han Schooneman en Marketeer Hans Breuker (die elkaar kennen van de Ondernemersvereniging Amstelveen) kwamen tijdens een brainstorm op het
doodse Stadshart. Het kale plein waar de wind, zelfs op de warmste dag, je botten verkild. Een perfecte vergelijking met het soms kille Amstelveen. Dus wat doe je dan als creatieveling? Dan ga je niet zeuren maar bedenk je een oplossing.
‘Ik kwam met knotsgekke ideeën zoals een zwembad kan ik me herinneren, of een overdekte bierhal. Maar Han had nog een veel beter plan,’ vertelt Hans over die gekke brainstorm.
Han: ‘ik wil het plein opdelen in oases. Prachtige en leuke foodstands die complementair zijn aan het huidige aanbod maar die ook grotere activiteiten op het plein niet in de weg staan.’
‘En Instagram waardig!’ vult Hans aan. ‘Het moet leuk zijn! Een unieke ervaring voor jong en oud die zijn weerga niet kent.”
Han vertelt met gespreide armen over de te creëren oases; ‘Een ‘Alice in Wonderland oase’, een grote snoep en wafel experience met reusachtig groot glimmend snoep als decor, een Japanse theetuin met waterval, rotspartijen en zen meditatie plekken.’
Hans vult aan met het marketingverhaal: “We kunnen er merken aan koppelen met M-ini flagship stores zoals een Moët champagne-en oesterbar.”
´Het gaat om de experience, mensen willen tegenwoordig ondergedompeld worden in een verhaal. Met dit plan spreek je iedereen aan en zorg je voor sfeer en bezoekers,’ volgens Han.
‘En vergeet niet de Duitse Bierhal Han!’
‘Ja ok, en een kleine Duitse Bierstand met lange tafels en grote pullen,’ geeft Schooneman schoorvoetend toe.
‘Bier is belangrijk,’ sluit Hans tevreden af.
Met de actie willen de twee laten zien welke mogelijkheden er zijn voor het plein. ‘Nu heeft de politiek en de eigenaar van het Stadshart genoeg inspiratie om na twintig jaar er eindelijk iets moois van te maken.’