Blogs
Geen medium zo persoonlijk als een beurs
Een goede relatie van ons, een bureau gespecialiseerd in merkstrategie en positionering, schreef onlangs in een blog over de onzekere toekomst van de vakbeurs en wat dit voor exposanten kan betekenen. Een artikel waar men in ons vakgebied in eerste instantie niet gelukkig mee zou kunnen zijn maar waar zeker een kern van waarheid in zit.
Standontwerpen worden helaas nog steeds “gestolen”…..
Iedereen in de branche weet dat het gebeurt en niemand doet iets....! "Laat de branche-organisatie beginnen met de puntjes op de i te zetten qua procedures en spelregels en daar dan duidelijk over communiceren met het Nederlandse bedrijfsleven."
Expovisie interviewt Han Schooneman van SchoonemanDesign (video)
Onderwerp van het interview: De standbouwbranche staat onder druk doordat exposanten vooral op zoek zijn naar kostenbesparing. Dit leidt tot overtrokken pitchtrajecten en enorme prijsconcurrentie.
Succesvolle samenwerking tussen GROUPCARD BV en SCHOONEMANDESIGN op de Voetbal Vakbeurs
GROUPCARD BV en SCHOONEMANDESIGN, beide leden van de Ondernemersvereniging Amstelveen, hebben recent een eerste succesvolle samenwerking gehad tijdens de Nationale Voetbalvakbeurs.
Manifest over live-communicatie op RAI gespijkerd (video)
Professionals uit het live-communicatievak hebben vlak voor het weekend hun manifest 'Kippenvel' op de Amsterdam RAI gespijkerd. Daarmee vragen ze aandacht voor hun unieke medium. 'Persoonlijk contact is het medium van de toekomst!'
Het initiatief KIPPENVEL
KIPPENVEL - De kracht van communicatie in het écht. Kippenvel - Professionals in live-communicatie hebben zich verenigd in ‘Kippenvel – de kracht van live-communicatie’. Ze schreven een manifest dat opdrachtgevers, professionele collega’s, brancheverenigingen en de pers vraagt om met een frisse en aandachtige blik te kijken naar de kracht, de kansen en de toekomst van het medium.
SchoonemanDesign realiseert Kunstroute Amstelveen
De naam Amstelveen bestaat in 2014 – 50 jaar. De stad zelf heeft een lange traditie van ruim 700 jaar. Een van de activiteiten in dit jubileumjaar is een kunstroute als culturele verbindingslijn tussen de twee belangrijke musea in deze stad: het Cobra Museum en het Museum Jan van der Togt. Met veel plezier hebben Jan Verschoor, directeur van het museum Jan van der Togt en begenadigd kunstenaar, Han Schooneman, directeur van SchoonemanDesign en Rien Alink, voormalig wethouder van Cultuur, gewerkt aan de realisatie van deze route.
Persbericht van SchoonemanDesign in ExpoVisie – Januari 2014
“Het ene moment heb je de schaapjes op het droge, het volgende heb je niks meer.” Bedrijf kwijt, spaargeld kwijt, appeltje voor de dorst kwijt. Het afgelopen jaar raakte Han Schooneman bijna alles kwijt. Maar niet het belangrijkste: zichzelf. In Expovisie vertelt de eigenzinnige 3D-ontwerper zijn verhaal.
Amsterdam Business – SchoonemanDesign
SchoonemanDesign is het bedrijfsprofiel van deze maand in Amsterdam Business.
Website SchoonemanDesign gaat live!
Donderdag 26 september gaat de nieuwe website van SchoonemanDesign live.